“Grįžti į normalų gyvenimą: kartu už sveikatą ir gerovę”

Pasakojimas yra galinga priemonė, padedanti žmonėms įprasminti stresą keliančius įvykius ir traumuojančią patirtį.

Šv. Ignaco Lojolos kolegija prisideda prie projekto  “Grįžti į normalų gyvenimą: kartu už sveikatą ir gerovę” Nr. 2021-1-LT01-KA220-ADU-000025964 įgyvendinimo.

Pasakojimas – galinga priemonė

Inovatyvi neformaliojo mokymosi metodika, skirta suaugusiųjų švietėjams, grindžiama pasakojimu. Pasakojimas yra galinga priemonė, padedanti žmonėms įprasminti stresą keliančius įvykius ir traumuojančią patirtį. Pasakodami savo istorijas pažeidžiamų grupių žmonės, įskaitant jaunus suaugusiuosius ir pagyvenusius piliečius, įgauna galimybę veikti ir kontroliuoti savo gyvenimą. Istorijų pasakojimas, kaip neformaliojo mokymosi metodika, ugdo atsparumą, pozityvų mąstymą, padeda susidoroti su netektimi ir sielvartu bei gauti paramą iš bendraamžių.

Pandemija paveikė visus

Neseniai atlikto Euro fondo tyrimo duomenimis, pandemija neigiamai paveikė visas ES šalis. 2021 m. pavasarį daugelyje socialinių grupių apskritai padidėjo neigiamų jausmų, nerimo, vienatvės ir depresijos paplitimas. Depresyvių jausmų padidėjimas ypač užfiksuotas jaunesnėse grupėse; 64 proc. jaunų suaugusiųjų (18-34 m.) gresia depresija, o labiausiai vienišumo jausmas padidėjo vyresnio amžiaus žmonėms.

Iš ankstesnių socialinių krizių gerai žinoma, kad nepakanka spręsti tiesioginių padarinių, gelbėti gyvybes ir atkurti infrastruktūrą. Gydymo procesas turi apimti dalijimąsi praradimo ir sielvarto patirtimi, atsparumo ir pozityvaus mąstymo ugdymą. Šis procesas prasideda nuo neigiamos patirties pripažinimo. Bandymas pamiršti praeitį jos neanalizuojant yra receptas potrauminio streso sutrikimui ir dar didesnėms neigiamoms pasekmėms sveikatai ir visuomenei ateityje.

Skirtingos kartos gali viena kitai padėti

Tiek jauni suaugusieji, tiek senjorai patyrė fizinės ir socialinės veiklos apribojimus, kurie neigiamai paveikė jų fizinę ir psichologinę sveikatą. Tačiau jų iššūkiai yra skirtingi. Jauni suaugusieji socialinių ryšių trūkumą galėjo kompensuoti naudodamiesi skaitmeniniais tinklais, o vyresnio amžiaus žmonėms dažnai trūksta skaitmeninių įgūdžių. Kita vertus, vyresnio amžiaus žmonės yra atsparesni vien dėl to, kad jų gyvenime patiriama daugiau neigiamų įvykių. Dalydamosi savo patirtimi ir kartu kurdamos sprendimus šios dvi grupės gali padėti viena kitai grįžti į normalų gyvenimą.

Kuriama neformaliojo suaugusiųjų švietimo programa

Šiuo metu tarptautiniai partneriai iš Prancūzijos, Nyderlandų, Italijos bei Lietuvos komanda ieško būdų bei siekia sumažinti neigiamas pandemijos pasekmes sveikatai ir gerovei. Kuria neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą orientuota į gyvenimo būdo įgūdžių ugdymą, kurie padės besimokantiesiems įveikti psichologinę įtampą, stiprinti atsparumą netekties ir sielvarto akivaizdoje, dalytis neigiama patirtimi su bendraamžiais ir gauti psichologinę paramą.

Straipsnis parengtas įgyvendinant projektą “Back to normal: Together for health and well-being” Nr. 2021-1-LT01-KA220-ADU-000025964. Projektas bendrai finansuojamas pagal ES programą Erasmus+ KA2.

Straipsnis EPALE – https://epale.ec.europa.eu/lt/blog/istoriju-pasakojimas-kaip-neformaliojo-mokymosi-metodika

Tinklaraščio autorė – Aušrinė Česnulienė, Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro darbuotoja, Neformaliojo suaugusiųjų mokymo koordinatorė Marijampolės Trečiojo amžiaus universitete. Suaugusiųjų švietimo srityje dirba nuo 2012 metų. Įgijusi edukologijos bakalauro ir viešųjų ryšių magistro laipsnius. Nuo 2016 m. „Epale” komandos narė, ekspertė Marijampolės regione. 

Daugiau apie projektą galite rasti kuriamame nuotoliniame kurse: https://back2normal.eu/

Susijusios naujienos

2023-03-16T09:26:03+02:002023 03 16|Naujienos|
Go to Top