ŠIUOLAIKINIO MENO NUOMONĖS FORMUOTOJAI

Emilija Šneiderytė, Šv. Ignaco Lojolos kolegija

Raktiniai žodžiai: šiuolaikinis menas, nuomonės formuotojai, meno rinka, socialiniai tinklai, instagram.

ANOTACIJA:

Socialiniai tinklai – reiškinys atsiradęs XX a. pabaigoje, smarkiai išpopuliarėjęs 2005 m., kai buvo įkurtas „Facebook“, o vėliau ir kiti pagrindiniai tinklai: „Instagram“, „TikTok“, pastaraisiais metais tampa vienomis įtakingiausių platformų, leidžiančių žmonėms ir organizacijoms dalytis informacija, formuoti visuomenės nuomonę bei skleisti idėjas. Statista pateikia 2023 m. duomenis, pagal kuriuos vidutinis žmogus per dieną naršo socialiniuose tinkluose apie 2 valandas ir 31 minutę (Statista, 2023). Šiuolaikinėje meno rinkoje, kur kūrybiniai procesai vis dažniau integruojami su skaitmeninėmis technologijomis, socialinių tinklų reikšmė tampa vis reikšmingesnė. Nuomonės formuotojai – tai asmenys, turintys dideles tikslines auditorijas ir gebantys paveikti visuomenės požiūrį, jų vaidmuo ypač reikšmingas ne tik vartojimo srityje, bet ir meno rinkoje (Leeuwen F., 2020). Šie formuotojai ne tik padeda menininkams pasiekti platesnę auditoriją, bet ir prisideda prie kūrinių vertės formavimo bei jų matomumo didinimo. Šiame straipsnyje aptariamos nuomonės formuotojų kategorijos, jų poveikis šiuolaikinei meno rinkai: įvertinami teigiami ir neigiami aspektai bei analizuojama kokie iššūkiai kyla, kai menas įgalina socialinius tinklus.