EMOCINĖ IR PSICHOLOGINĖ GEROVĖ SOCIALINIO DARBO SRITYJE: PERSONALIZUOTO POŽIŪRIO REIKŠMĖ IR TAIKYMO GALIMYBĖS

Gitana Steponavičienė, Šv. Ignaco Lojolos kolegija

Raktiniai žodžiai: Socialinis darbas, socialinis darbuotojas, klientas, pagalba.

ANOTACIJA

Tikslas: Remiantis literatūros šaltiniais, atskleisti emocinės bei psichologinės gerovės reikšmę socialinio darbo srityje.

Analizuojami klausimai:
1. Kokiais principais remiasi socialinio darbuotojo ir kliento tarpasmeninė sąveika?
2. Kokia yra personalizuoto požiūrio esmė? Kokios yra intervencijos metodų pritaikymo galimybės?

Išvados:

1. Tarpasmeninė sąveika tarp socialinio darbuotojo ir jo kliento yra psichologinės gerovės pagrindas socialinio darbo srityje. Šiai sąveikai yra svarbus kliento saugumo jausmas, kurį sukuria socialinio darbuotojo įvaizdis, kliento priėmimas ir rūpestis, atsakomybė bei įsipareigojimas, konfidencialumas, empatija, socialinio darbuotojo gebėjimas būti autoritetu ir jo autentiškumas.

2. Personalizuota pagalba žmogui reiškia pagalbos teikimą žmogui, pritaikytą konkretaus asmens individualiems poreikiams, unikalioms savybėms, aplinkybėms ir tikslams. Atsižvelgus į kiekvieno žmogaus esamą situaciją ir jo poreikius galima pritaikyti tik konkrečiam atvejui reikalingus intervencinius modelius: humanistinįegzistencinį, sisteminį – socialinį, bihevioristinį, krizės intervencinį, klinikinį korekcinį, socialinį interakcinį.