Šv. Ignaco Lojolos kolegija integruoja dirbtinį intelektą į studijas ir tyrimus, siekdama, kad technologijos tarnautų žmogui, o ne jį pakeistų.
Dirbtinis intelektas (DI) keičia mūsų mokymosi, mokymo ir tyrimų būdus. Vos per kelias sekundes generatyvaus DI programos, tokios kaip OpenAI ChatGPT, gali padėti rašyti tekstus, kurti dizainus ar analizuoti duomenis. Tačiau Šv. Ignaco Lojolos kolegijoje (ILK) ši technologija priimama ne tik kaip įrankis, bet ir kaip proga gilesnei refleksijai.
Vadovaudamasi ignaciškosios pedagogikos principais – rūpesčiu asmeniu (cura personalis), atsakomybe ir žmogišku orumu – kolegija siekia, kad DI taptų bendrojo gėrio ir prasmingo mokymosi dalimi.
„Dirbtinis intelektas gali būti galingas mokymosi ir kūrybos įrankis – tačiau tik tada, kai jis padeda žmogui mąstyti, o ne jį pakeičia,“ – pabrėžia kolegijos direktorius dr. Aivaras Anužis.
DI studijose ir tyrimuose
2025 m. kolegija pradėjo aktyviai taikyti DI įvairiose studijų srityse – nuo Svetingumo vadybos ir Kulinarinio meno iki Ortopedijos technologijos bei Skubiosios medicinos pagalbos.
Studentai naudoja DI kūrybiniam dizainui ir duomenų analizei, o dėstytojai ieško naujų būdų, kaip stiprinti kritinį mąstymą ir akademinį sąžiningumą.
Nauja iniciatyva – HybridLab – jungia simuliacijomis grįstą mokymąsi ir DI technologijas sveikatos priežiūros studijose, o Kokybės ir tyrimų laboratorija remia taikomuosius tyrimus tvarumo, turizmo ir medicinos technologijų srityse.
Etika ir refleksija
Atsakingas DI naudojimas – viena svarbiausių kolegijos vertybių. Dėstytojai ir studentai dalyvauja seminaruose, kuriuose nagrinėjami klausimai apie kūrybiškumą, atsakomybę ir žmogaus orumą DI eroje.
„Mes skatiname studentus į DI žvelgti kaip į dialogo partnerį, o ne kaip į atsakymų mašiną,“ – teigia dr. Birutė Sinkutė.
Žvilgsnis į ateitį
Kolegija siekia rengti reflektuojančius profesionalus, gebančius derinti technologiją su žmogiškumu. Studijų programose atsiranda nauji moduliai – *Dirbtinis intelektas svetingumo ir turizmo sektoriuose, Skaitmeninė transformacija, Etinės inovacijos.
Bendradarbiaujant su partneriais, tokiais kaip Institut LYFE (Paul Bocuse Alliance) ir Xpanding Innovative Alliance (XiA), studentai įtraukiami į tarptautinius DI projektus.
„Mūsų tikslas – ne rengti programuotojus, bet profesionalus, kurie supranta, kaip technologijos veikia žmones, bendruomenes ir aplinką,“ – sako Eglė Purvaneckaitė, Strateginio valdymo vadovė.
Technologijos žmogaus tarnystei
Vadovaudamasi ignaciškosios edukacijos dvasia, Šv. Ignaco Lojolos kolegija žvelgia į DI kaip į technologinį, žmogišką ir dvasinį iššūkį.
„Technologijos niekada nėra neutralios. Ignaciškojoje edukacijoje jos įgauna prasmę tik tada, kai tarnauja žmogui, skatina refleksiją ir padeda kurti teisingesnį pasaulį,“ – pabrėžiama kolegijos misijos apibendrinime.
Susiję straipsniai:



